Grupowanie klientów wg reakcji na kanał przekazu marketingowego
Grupowanie to podział zbioru na grupy (klastry) bazujący na podobieństwach między nimi. W tym artykule dokonamy alnalizy reakcji klientów na kampanie marketinowego i podzielimy ich na grupy w zależności od tego na jaki przekaz reagują pozytywnie. Mając cechy klastra (spis kanałów gdzie klienci reagują pozytywnym oddzewem) i informację do którego klastra przynależy klient, możemy np. dostosować przyszly kanał kampanii marketingowych do preferencji klienta.
Instalacja środowiska Jupyter Notebook
Co to jest notatnik Jupyter?
Notatnik Jupyter to narzędzie do interaktywnego opracowywania i prezentowania projektów - zwłaszcza tych z analizy danych. W tym artykule dowiesz się, jak używać notatnika Jupyter do projektów i jak skonfigurować go na komputerze.
Notebook integruje kod i jego dane wyjściowe w jednym dokumencie, który łączy wizualizacje, opis, równania matematyczne i inne multimedia. Innymi słowy: jest to pojedynczy dokument, w którym można uruchamiać kod, wyświetlać dane wyjściowe, a także dodawać objaśnienia, formuły, wykresy i sprawić, że praca będzie bardziej przejrzysta, zrozumiała, powtarzalna i udostępniana.
Korzystanie z notebooków stanowi obecnie główną część przepływu pracy w analizach danych w firmach na całym świecie. Jeśli Twoim celem jest praca z danymi, korzystanie z Notatnika przyspieszy przepływ pracy i ułatwi komunikację i udostępnianie wyników.
SQLite jako baza danych tranformacji Pentaho
Pentaho Kettle ma ogromne możliwości odczytu i zapisu danych w różnych formatach, w wielu formatach. W transformacjach na desktopie raczej nie korzystamy z baz danych - najczęściej wykorzystujemy pliki. Ale czasami wykonanie zadania bazujący tylko na plikach jest trudne i wymaga większej ilości kroków niż moglibyśmy zrobić to używając bazy danych.
Kontekst - jak grafowe bazy danych pomagają w zarządzaniu ścieżką klienta
Droga klienta nie jest prostą i skończoną serią kroków: to złożony i czasami sprzeczny zestaw interakcji w wielu kanałach. Mapa podróży klienta to wizualna reprezentacja podróży klienta - pomaga zorganizować procesy w firmie w taki sposób, aby klient mógł cieszyć się „płynnym doświadczeniem” Twojej marki we wszystkich punktach kontaktu.
To jest punkt, w którym często słyszymy o „doświadczeniu klienta”. Ale doświadczenie klienta nie jest synonimem podróży klienta - to jest jej część.