Jak połączyć się z API Neo4j?
Neo4j domyślnie oferuje wygodny interfejs w postaci konsoli uruchamianej w przeglądarce webowej. Wystarczy połączyć się z adresem hosta na którym uruchomiona jest baza Neo4j, z portem 7474, np:
http://10.0.0.1:7474
Używając komend bazy danych, Cypher, możemy np. importować i eksportować pliki.Jednak taki sposób pracy nie daje możliwości automatyzacji zadań. Jeśli chcemy wykorzystywać silnik neo4j z poziomu innych aplikacji, automatycznie przetwarzać dane lub wygodnie pracować z grafową bazą danych potrzebujemy innej możliwości korzystania z zasobów Neo4j.
Jak zbudować wydajny system rekomendacji produktów?
Zazwyczaj wiemy co kupują nasi obecni klienci. Jakie artykuły kupili, kiedy je kupili, jakie kategorie kupują najczęściej, jakiej wartości były to zakupy. Jednak dużo trudniej znaleźć odpowiedź co mogli by jeszcze od nas kupić. Najczęstszą próbą poszukiwania odpowiedzi na to pytanie jest segmentacja/klasyfikacja klientów; klienci o podobnych cechach mają zbliżone potrzeby zakupowe. W tym artykulu stworzymy system rekomendacji produktów bazujący na zakupach osób które dokonały podobnych wyborów jak klient któremu będziemy rekomendować produkty (collaborative filtering). Nasz system z dużą skutecznością podpowie produkty, którymi naprawdę może być zaintersowany nasz klient.
Ten system rekomendacji może zostać wykorzystany do różnych celów. Możemy tworzyć rekomendacje w sklepie internetowym. Możemy użyć go do budowy grupy odbiorców naszego e-mailingu lub wykorzystywać ten mechanizm do budowy ofert, w programie lojalnościowym czy tematu do rozmów na temat zakupów klienta.
Do budowy tego systemu użyjemy ogólnie dostępnego, darmoweo oprogramowania - jego wydajność zapewni wsparcie nawet dużych firm.
Jak poznać potrzeby klienta?
Innowacyjne produkty lub usługi nie pochodzą z dyrektyw o byciu innowacyjnym ani nie powstają po zatrudnieniu "dyrektora ds. innowacji" ale powstają w wyniku rozpoznawania potrzeb klientów i dostarczania rozwiązań, które spełniają te potrzeby. Jeśli chcesz dostarczyć innowacyjny produkt lub usługę; słuchaj klienta.
„Musisz zacząć od doświadczenia klienta i cofnąć się do technologii” - stwierdził Steve Jobs . „Nie możesz zacząć od technologii i próbować dowiedzieć się, gdzie ją sprzedasz”.
Chociaż możesz nie pracować nad kolejnym Airbnb, Uber, a nawet nad produktem, który Twoim zdaniem jest ekscytujący, takim jak oprogramowanie biznesowe lub sterowanie ruchem drogowym, zrozumienie i identyfikacja potrzeb klientów może doprowadzić do rewolucyjnej innowacji. Na przykład sukces Ubera nie wynikał z budowy nowych, lepszych taksówek, ale z zobaczenia - a następnie rozwiązania - problemów transportowych ludzi.
Czyścimy dane!
Otrzymaliśmy ostatnio zlecenie sprawdzenia jakości bazy danych klientów - czy tacy klienci nadal istnieją, czy ich dane są poprawne, czy adresy są prawdziwe. Przechodząc przez ten proces zauważyliśmy kilka rzeczy którymi chcielibyśmy się z Wami podzielić.
Najskuteczniejszą sposobem na czystą wodę jest niedopuszcznie do zanieczyszczenia źródla wody. Wlewanie tam gnojówki i filtrowanie jej powoduje koszty, marnuje cenną energię a woda ciągle nie jest idealna. Ta prosta prawda ciągle jest eureką w większości firm.
80% cennego czasu analityk spędza na wyszukiwaniu, czyszczeniu i organizowaniu danych, pozostawiając tylko 20% na faktyczną analizę.
Różnego rodzaju badania pokazują że pracownicy, we wszystkich działach firmy, marnują wiele cennego czasu na poprawianie danych i nie do końca ufają analizom wykonanym na ich podstawie.